Workshop ‘Crew Resource Management’

Workshop ‘Crew Resource Management’

Prijs op aanvraag
  • 180 minuten
  • In & outdoor
  • Heel Nederland
  • 10 – 1000 personen

Workshop ‘Crew Resource Management’

De vliegramp op Tenerife was de grootste in de geschiedenis van de luchtvaart. De piloot van het KLM toestel, Captain van Zanten, was een zeer ervaren piloot. Dat was niet het probleem. De oorzaak van de vliegramp had onder andere te maken met gebrekkige communicatie en overhaaste besluitvorming. Op basis van de leerpunten van deze vliegramp is de Crew Resource Management training ontwikkeld.

Crew Resource Management (CRM) draait om het optimaal gebruiken van beschikbare mensen en middelen in teamverband. De niet-technische vaardigheden binnen het team staan hierbij centraal. Op grond van internationaal onderzoek en ervaring zijn deze uit te splitsen in zeven competenties. Deze zijn: besluitvorming, planning, attitude, communicatie, assertiviteit, leiderschap en situational awareness.

Tijdens de training komen de ontwikkelpunten van jouw team duidelijk naar voren. Een uitdagende challenge voor jouw team gaat daarvoor zorgen. We zetten jouw team in een situatie die het uiterste van alle teamleden vergt als het gaat om de 7 non-technical skills. Met als doel om jouw team naar een hoger level van samenwerken te tillen. Elk team kan zichzelf verbeteren, dus ook het jouwe! Na afloop nemen jullie de concrete ontwikkelpunten mee en kunnen jullie er zelf mee aan de slag.

Deze workshop gaat in op de basisprincipes van CRM, de workshop is een effectieve combinatie van theorie en praktijk die elkaar versterken. Jij en je team hebben na afloop basale kennis met betrekking tot CRM en kunnen een eerste stap zetten naar teamgroei en het verbeteren van de team-output.

Doelgroep: team en organisaties die willen ontwikkelen op het gebied van non- technical skills.

Wat andere zeggen

Meest recente reviews

Arthur

Echt een aanrader om een ieder individu beter te maken en bewuster te worden van acties!

Etienne

Een eye opener deze training. Je neemt je voor om niet in de bekende valkuilen te trappen en toch jawel… Je merkt wel dat het vertrouwen in het team toeneemt en dat is waarom je deze training volgt. Er zit een hoop ervaring in het team en toch heeft Leon’s training ervoor gezorgd dat we gaan nadenken om stappen te maken. Vlak Albert uiteraard niet uit. Kortom een leuke hands-on leerzame dag gehad.

Maarten

Een gezellige en zeer leerzame dag gehad. Er zijn nieuwe inzichten gegeven, en afspraken gemaakt hoe we met feedback om kunnen gaan. Al met al veel stof tot nadenken.

Kitty

Feedback geven over een feedbackworkshop. Na een leuke en interessante middag zou dat nu prima moeten lukken. Leon en Albert zijn enthousiaste trainers die op een inspirerende wijze de groep met collega’s aan het denken en aan het doen zetten. Soms wat open deuren, soms een frisse blik. Af en toe wat humor en vooral met respect naar elkaar toe. Erg waardevol dus!

Klaas

Gisteren de training gehad van feedback ,heb hem al eens gedaan ,maar was leerzaam , je ziet toch weer dat het nut heeft , om een team te vormen , dank Leon en Albert .. vond het een lange dag .

Tino

Het was een intensieve echter een zeer geslaagde dag. Veel geleerd over de manier van feedback geven waarbij de ogen soms goed werden geopend. Daarnaast leuke maar leerzame oefeningen uitgevoerd waarbij we hetgeen we eerder uitgelegd kregen in de praktijk waar moesten maken. Dan merk je dat je het niet 1 2 3 door hebt, maar oefening baart kunst. Albert en Leon, dank voor deze intensieve, leuke en zeker leerzame dag.

Joyce

Leerzaam en doeltreffend. Een echte aanrader als je graag een stapje verder komt en jouw team naar een hoger niveau wilt brengen!

Nicole

Ook ik heb de sessie bijgewoond en als zeer positief ervaren. Was van heel dichtbij al bekend hiermee maar was ook erg benieuwd hoe collega’s hier op zouden reageren. Ik kijk uit naar de toekomst en hoe ik hier mee om zal gaan. Heel erg bedankt nogmaals.

Marlon

Op 4 februari heb ik de feedback sessie gehad. Samen kijken hoe we op een goede manier feedback aan elkaar kunnen geven en hoe de feedback te ontvangen, vond ik erg positief. Albert en Leon, bedankt voor deze sessie.

Jessica

Op 4 februari heb ik met mijn collega’s een training gehad over het goed geven en ontvangen van feedback en welke spelregels hiervoor nodig zijn. Het was een intensieve middag maar een leerzame, zo laten we OMA voortaan thuis en nemen we ANNA overal mee

Taco

-). Bedankt voor de verhelderende inzichten.

Yvonne

Vakmannen in hart en ziel die met niks minder dan een topresultaat genoegen nemen

Rob

Vanmorgen een feedback sessie gehad met collega’s van diverse afdelingen. Fijn om samen te kijken hoe we op een goede manier feedback kunnen geven en krijgen. Erg positief en ik heb er zin in om het te gaan toepassen!

Wouter

Veel geleerd over het geven van feedback geven. Blijkt dat commentaar geven niet altijd op de juiste manier gedaan werd door mij. Geeft je stof tot nadenken. Soms is tot 10 tellen heel verstandig. Vermoeiende dag voor iemand die gewend is te praten in plaats van te luisteren, maar veel opgestoken. Gezellige dag gehad en ook wat geleerd Leon en Albert…top gedaan

Johan

WoW, mijn ogen zijn geopend en de grijze massa is weer geprikkeld. Wat zijn we ook gewoonte dieren. Gaaf dat we tools aangereikt hebben gekregen om zaken nog beter, efficiënter en vooral veiliger te gaan doen. Stof tot nadenken, eerst even laten zakken en er dan mee aan de slag. Tijdens de erg interactieve training hebben we met leuke opdrachten gezien hoe we continue bepaalde aannames doen. Wat nou als we de waarheid eens gaan achterhalen. Het was een lange leerzame dag maar Albert en Leon zorgen wel dat je je koppie er bij houdt. Wat weten deze mannen veel en wat kunnen ze dat op een enthousiaste en eenvoudige manier overbrengen. Ik kan de trainingen feedback en CRM echt elk team aanraden, klein en groot.

Zeer leerzame dag, goede uitleg. Best wel vermoeiend als je het niet gewend ben om stil te zitten. Oefeningen waren om over na te denken. Kortom al met al een geslaagd samenzijn

AANVULLENDE INFORMATIE

Volledig aan het team aanpasbaar

Genoeg uitdagende opdrachten waarbij je misschien ook een andere kant van je collega’s kunt ontdekken. Zoals gezegd kan de bedrijfstraining volledig aan jullie team worden aangepast. Dit zowel wat betreft de specifieke invulling van de dag als tijden of het aantal deelnemers. Een schema zou kunnen zijn:

Voorbeeldprogramma: (De tijden kunnen in overleg worden gewijzigd)

12.00 Ontvangst met lunch (optioneel)
13.00 Ontvangst op locatie
13.15 Welkomstwoord en uitleg programma
13.30 Start gezamenlijke activiteit
16.30 Einde gezamenlijke activiteit
16.30 Aanvang borrel (optioneel)
18.00 Avondprogramma, BBQ/Diner, feestavond, etc (optioneel)

Vrijblijvende offerte

Vraag offerte aan

    Ik ga akkoord met de Privacy policy*
    Lees de Privacy policy